STIPP intake

2 uur
max 15

Een sterk antipestbeleid begint met een goed vertrekpunt. Daarom start elk STIPP-traject met een intakegesprek. Tijdens dit verkennend moment brengen we samen de beginsituatie van de school in kaart en luisteren we naar de verwachtingen, noden en vragen van het team.

De intake van STIPP

De intake is geen standaardgesprek, maar een diepgaande verkenning van wat er leeft binnen jullie school of vereniging. We kijken naar eerdere initiatieven, hoe die ervaren werden, en welke taboes of valkuilen er eventueel nog spelen. Ook de sterktes van de school krijgen aandacht: wie zijn de ‘vuurdragers’, welke hefbomen zijn er om verder te bouwen?

Het doel is om een helder beeld te krijgen van de visie, draagkracht en betrokkenheid van het team. Op basis daarvan kunnen we het traject samen vormgeven, afgestemd op het DNA van de school. Zo leggen we de basis voor een schoolbroed en duurzaam antipestbeleid waar iedereen achter staat.

Doelen van de intake van STIPP

  • In kaart brengen van de beginsituatie van de school

  • Luisteren naar verwachtingen, noden en vragen van het team

  • Eerdere initiatieven en ervaringen bespreken

  • Sterktes, hefbomen en betrokken sleutelfiguren identificeren

  • Mogelijke valkuilen en taboes benoemen

  • Basis leggen voor een (eventueel) traject dat aansluit bij het pedagogisch DNA van de school

Geen geplande sessies

Momenteel staan er geen geplande sessies op het programma voor deze vorming. Aarzel niet om een sessie rond deze vorming aan te vragen of om contact met ons op te nemen.

Sessie aanvragen Bekijk de volledige agenda